Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Fransa'da Türkiye Mevsimi Başladı

14.07.2015

Ana sponsorluğunu AXA Grubu'nun üstlendiği "Fransa'da Türkiye Mevsimi" etkinlikleri başladı. Temmuz ayında başlayan ve 2010 yılı mart ayına kadar sürecek 9 aylık Türkiye Mevsimi sırasında başta Paris olmak üzere tüm Fransa'da Türkiye'yi Avrupa'ya tanıtmak amacıyla çeşitli kültürel, sanatsal, eğitsel ve ekonomik etkinlikler gerçekleştirilecek. Fransa'da Türkiye Mevsimi etkinliklerinin Fransa Tarafı Karma Organizasyon Komitesi Eş Başkanlığını AXA Şirketler Grubu Başkanı Henri de Castries yürütüyor. Türk Tarafı Eş Başkanlığını ise Necati Utkan yapıyor. Fransa'da Türkiye Mevsimi 2006 yılında Türkiye'de gerçekleştirilen "Fransız Baharı" etkinliklerinin başarısı üzerine Fransızların davetiyle geliştirilen bir organizasyon.

16 DALDA 400 PROJE

Fransa'da Türkiye Mevsimi etkinliklerinin açılışında bir değerlendirme yapan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, etkinlikler kapsamında 9 aylık sürede 16 kategoride 400 proje gerçekleştireceklerini söyledi. Etkinliklerin Türkiye'nin tanıtımı açısından büyük önem taşıdığını vurgulayan Günay, "Fransa ve Türkiye arasındaki ekonomiden siyasete, sanattan gastronomiye birçok alandaki ortak noktalarımızın bulunduğunu sadece Paris'te değil Fransa'nın bütün büyük kentlerinde gösterme imkanı bulmak ve bu kültürel özelliklerimizi Fransa halkına, hatta tüm Avrupa ülkelerine ifade edebilmek bizler için büyük önem taşıyor" dedi.

Etkinliklerin Türkiye'nin kendisini Fransa'ya tanıtması için bir fırsat olacağını belirten Fransa Kültür ve İletişim Bakanı Christine Albanel de, "Fransız halkı, bu sayede kökleri yüzyıllara dayanan bir uygarlığı, daha da önemlisi tüm çeşitliliği ve modern yüzüyle günümüz Türkiye'sini keşfetme fırsatı bulacak" şeklinde konuştu.

"TÜRKİYE'YE YATIRIM ÖNEMLİ"

Türkiye'nin ekonomik anlamda gelişen dinamik bir pazar olduğunu belirten AXA Şirketler Grubu Başkanı ve Türkiye Mevsimi Fransız Tarafı Başkanı Henri de Castries şunları söyledi: "Şirketlerimiz Türkiye'de yatırım yapmanın önemini iyi anladılar ve 260 tesis ve 65.000 çalışanla, yabancı yatırımcılar arasında birinci sıradalar. Fransa ayrıca dünyada Türk öğrencilerinin en fazla tercih ettiği ülkeler arasında üçüncü sırada yer alıyor ve Türkiye'nin beşinci büyük ticari ortağı durumunda."

AXA'nın öncülüğünde 14 Fransız şirketinin Türkiye Mevsimi'ne destek verdiklerini belirten Henri de Castries, "Bu şirketler Türkiye'nin, işlerinin günlük gerçekliğine uygun modern bir resmini göstermek istediler ve Türk ekonomi, sanayi ve finans dünyasının dinamizmini ve büyümesini vurgulamaya önem verdiler. Fransa'da Türkiye Mevsimi etkinlikleri, işbirliğinin tüm alanlarının, yani kültür, eğitim, bilim, üniversite ve ekonomi alanlarının gelişmesine katkıda bulunacak" dedi.

"RÖNESANSA YOL AÇACAK"

Karma Organizasyon Komitesi Türk Tarafı Başkanı Necati Utkan da, her şeyin 2006 yılında Türkiye'nin farklı şehirlerinde düzenlenen "Fransız Baharı" ile başladığını hatırlatarak Türkiye Mevsimi'nin oluşum safhaları hakkında bilgi verdi. Başta Başkan Henri de Castries olmak üzere organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür eden Utkan şunları söyledi: "Bu projenin, büyük bir halk ve uygarlığa sahip iki ülke arasındaki derin ilişkilerde bir 'Rönesans' yol açacağına ve bu yeniden doğuşun mutlu tanıkları olacağımıza inanıyorum."